Wet: telefoonstoring automatisch vergoeden
Minister Kamp van Economische Zaken wil in de wet een compensatieregeling opnemen waarin staat dat telecombedrijven hun klanten bij storingen automatisch moeten vergoeden.
Dat meldde minister Kamp tijdens een debat over telecommunicatie in de Tweede Kamer, volgens RTL Nieuws. De compensatieregeling moet zowel gelden voor vaste als mobiele telefoondiensten. De minister vindt een nieuwe transparante compensatieregeling nodig, omdat nu niet alle telecomaanbieders een compensatieregeling in hun algemene voorwaarden hebben staan en compensatie slechts incidenteel plaatsvindt.
Vodafone had in april dit jaar te maken met een grote storing van enkele dagen door een brand nabij een netwerkcentrale in Rotterdam; ter compensatie konden klanten later vier dagen gratis bellen en sms'en. BlackBerry-gebruikers hadden in oktober 2011 last van een driedaagse storing; zij kregen ter compensatie gratis apps.
De Nederlandse providers beloofden afgelopen juli meer samenwerking bij een storing.
Gerelateerd nieuws
- 27 mei 2013Verplichte compensatie bij telecomstoring in wet
- 7 mei 2013Andere provider tijdens langdurige storing
- 13 jul. 2012Samenwerking providers bij storing
- 12 apr. 2012Vodafone-compensatie voor storing: vier dagen gratis bellen
- 4 apr. 2012Storing Vodafone zorgt voor problemen in heel Nederland
- 17 okt. 2011BlackBerry: gratis apps ter compensatie voor storing
- 12 okt. 2011BlackBerry storing gaat derde avond in