Interessant:

Motorola: 500 miljoen dollar voor marketing

nieuws 15 juli 2013 om 13:40

Naar verluidt willen Motorola en Google er alles aan doen om de opkomende Motorola Moto X een succes te maken: Google zou er zelfs een marketingcampagne van 500 miljoen dollar (ruim 382 miljoen euro) tegen aan willen gooien.

Google - dat in 2011 Motorola overnam voor 9 miljard euro - bevestigde eind mei de komst van de Motorola Moto X, een nieuw vlaggenschip van Motorola waarop Google waarschijnlijk haar nieuwste Android-versie zal presenteren. Een bijzonder detail dat Google in mei vermeldde, is dat de Moto X "helemaal in de Verenigde Staten wordt vervaardigd" - dus niet in China of in een ander Aziatisch land, zoals meestal het geval is. Volgens Google en Motorola zijn er verschillende zakelijke voordelen om de Moto X dicht bij huis te vervaardigen.

Op internet is nu voortijdig een promotievideo (zie onder) verschenen van de Canadese operator Rogers voor de Moto X. Het toestel beschikt naar verluidt over een 4,7-inch HD-touchdispay, een 16-megapixel camera en een quad-core processor.

Er is Google veel aan gelegen om het wegzakkende Motorola weer succesvol te maken. Volgens The Wall Street Journal zal de zoekgigant daarom maar liefst 500 miljoen dollar besteden aan een marketingcampagne voor de Moto X (ter vergelijking: Apple besteedde in 2012 333 miljoen dollar aan marketing). Het toestel wordt waarschijnlijk binnenkort officieel in de Verenigde Staten aangekondigd. Het is zeer twijfelachtig of de Motorola Moto X naar Europa (afgezien van Groot-Brittannië) komt, omdat Motorola zich eind vorig jaar terugtrok uit Europa.

Naschrift: de Motorola Moto X is 1 augustus 2013 officieel gepresenteerd.

PC Mag