Huawei wint aan populariteit in Nederland
Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Huawei aan populariteit wint in Nederland. In 't eerste kwartaal van 2014 had 3 procent van de bellers een Huawei-smartphone, een marktaandeel vergelijkbaar met dat van BlackBerry en Nokia.
Dat schrijft Telecompaper in haar Dutch Smartphone User Q1 2014-rapport. Veel consumenten zijn positief over hun Huawei-smartphone, aldus Telecompaper, waardoor de verwachting is dat het marktaandeel van de Chinese fabrikant verder zal toenemen.
Uit het rapport van Telecompaper blijkt verder dat 47 procent van de Nederlanders in het eerste kwartaal van 2014 een smartphone van Samsung had. Na Samsung waren toestellen van Apple (met een marktaandeel van 23 procent), HTC (7 procent), Sony en LG (beide 5 procent) het populairst.
Huawei kondigde afgelopen mei met de Huawei Ascend P7 haar nieuwe topmodel voor dit jaar aan. Verder werden de Chinezen shirtsponsor van Paris Saint German en partner van Ajax en de Amsterdam ArenA.