Taylor Swift krijgt mobiele game
De populaire Amerikaanse popzangeres Taylor Swift krijgt een eigen mobiele game. Het spel wordt gemaakt door Glu Games, dat eerder mobiele games met Kate Perry en Kim Kardashian uitbracht.
Glu Games heeft een meerjarige deal gesloten met Taylor Swift voor het spel, dat eind 2016 moet worden uitgebracht. Glu Games verwacht veel van het spel vanwege het succes van Taylor Swift op sociale media: zij heeft momenteel 227 miljoen volgers op haar sociale kanalen (Facebook, Twitter, Instagram en Vevo). "We realiseren ons dat Taylor en haar wereldwijde fanbase een nieuwe en andere game-ervaring verwachten", aldus Niccolo de Masi, CEO van Glu Games. "Glu is daarom toegewijd om een game te maken met niet eerder gebruikte gameplay-elementen die gebruik maken Taylor's unieke creativiteit".
Glu Games had de afgelopen jaren veel succes met de Kim Kardashian: Hollywood-app, die echter veel kritiek kreeg om de opdringerige in-app aankopen. Eind 2015 stelde Glu Games het spel Kate Perry Pop beschikbaar voor iOS en Android. Voor later dit jaar heeft Glu Games ook een mobiele game met popster Britney Spears in de planning. Een andere gamepublisher, Roadhouse Interactive, komt deze zomer met Iron Maiden: Legacy of the Beast, een spel rond de metalband Iron Maiden.
Gerelateerd nieuws
- 19 feb. 2016Britney Spears: American Dream uitgebracht voor iOS en Android
- 21 jan. 2016Iron Maiden krijgt smartphone-game
- 16 dec. 2015Kate Perry Pop beschikbaar voor smartphones
- 21 okt. 2014Kim Kardashian verdient 51 miljoen dollar met mobiele game
- 7 aug. 2014Hoge telefoonrekening door Kim Kardashian-app