Hamilton promoot BlackBerry Passport met F1-titel
De Britse F1-coureur Lewis Hamilton heeft BlackBerry afgelopen weekend toch nog een feestje bezorgd. In Abu Dhabi werd hij afgelopen weekend F1-wereldkampioen met Mercedes, een team waarvan BlackBerry één van de hoofdsponsoren is.
BlackBerry is sinds begin 2013 sponsor én "Official Mobile Computing Partner" van het Mercedes F1-team. Het eerste betekent dat BlackBerry prominent is te zien op de raceauto's en op de racepakken van de coureurs van Mercedes, het tweede dat het samen met het Mercedes F1-team werkt aan de voortdurende ontwikkeling van het BlackBerry-platform.
Aangezien de laatste F1-race, waarin Hamilton wereldkampioen werd, in Abu Dhabi (de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten) was, greep BlackBerry meteen de gelegenheid aan om de BlackBerry Passport in het Midden-Oosten te introduceren. Dit zakelijke toestel met een vierkant 4,5-inch touchscreen (met een resolutie van 1.440 x 1.440 pixels) én qwerty-toetsenbord is vanaf 1 december in het wit in het Midden-Oosten te koop.
Uiteraard deed ook Lewis Hamilton zelf mee aan de promotiepraat voor de BlackBerry Passport. Hij vertelt over het toestel: "Het toetsenbord is cool, en zal zeker oorspronkelijke BlackBerry-gebruikers aanspreken. Ik ben ook onder de indruk van de scherm en de grootte. Het toestel voelt alsof je een kleine laptop in je handen hebt, maar dan eentje die echt heel mobiel is".