Rabobank trekt stekker uit Rabo Mobiel
De Rabobank stopt met de verkoop van telefoonabonnementen en telefoons. Deze activiteiten worden de komende anderhalf tot twee jaar in stappen afgebouwd.
Voor de huidige klanten van Rabo Mobiel heeft de beslissing van Rabobank op de korte termijn geen gevolgen. Zij kunnen gedurende de looptijd van het contract gewoon blijven bellen met de service die ze van de Rabobank gewend zijn. Ook voor prepaidklanten verandert voorlopig niets. Aan het einde van de looptijd ontvangen klanten een persoonlijk aanbod dat het beste past bij hun belprofiel.
De Rabobank stopt met het verkopen van mobiele telefoons, abonnementen en prepaidkaarten omdat - naar eigen zeggen - "deze mobiele telecom-activiteiten steeds verder af zijn komen te staan van de bancaire activiteiten". Rabobank onderzoekt momenteel hoe het stoppen van de dienst met zo min mogelijk impact op klanten en medewerkers kan worden gerealiseerd.
Zes jaar geleden startte Rabobank met het verkopen van telefoons en abonnementen in de overtuiging dat mobiel voor bankieren de toekomst is. Hoewel er nu dus een einde aan Rabo Mobiel komt, heeft Rabobank dankzij de dienst de afgelopen jaren wel een paar mobiele innovaties op de markt kunnen zetten. Een voorbeeld hiervan is de Rabobank-app voor mobiel bankieren die al in 2010 werd geintroduceerd. Ook experimenteerde Rabo Mobiel met mobiel betalen via NFC en met SMS betalen.