Horlogemaker Fossil koopt Misfit voor 260 miljoen dollar
De Amerikaanse accesoire- en horlogefabrikant Fossil koopt Misfit, maker van fitnesstrackers, voor een bedrag van 260 miljoen dollar (243 miljoen euro). Fossil zal wearables onder de naam Misfit blijven voeren.
Misfit Wearables werd in 2011 opgericht, onder meer door voormalig Apple-topman John Scully. Het bedrijf werd opgericht op de dag dat Steve Jobs overleed en is ook een eerbetoon aan de voormalige Apple-roerganger. De naam van het bedrijf verwijst naar een reclamefilmpje uit 1997 waarin Apple de "Think Different"-slogan introduceerde en de tekst "Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes" was te horen.
Misfit heeft ervaring met het maken van wearables die je activiteiten tracken en je data met een smartphone kunnen synchroniseren via Bluetooth. Daarnaast biedt Misfit ook een web- en mobiel platform om de data af te lezen. Fossil hoeft daardoor geen nieuw softwareplatform voor wearables op te bouwen. Fossil betaalt 260 miljoen dollar (243 miljoen euro) voor Misfit en zal in de toekomst wearables onder de naam Misfit blijven voeren. Misfit is momenteel een van de populairste apps voor de Pebble Smartwatch.