Interessant:

Philips herintroduceert oude logo (met nieuwe slogan)

nieuws 15 november 2013 om 09:49

Philips heeft deze week haar oude logo - het schildembleem met sterren - in een vernieuwde vormgeving geherintroduceerd. Daarnaast introduceerde het Nederlandse elektronicaconcern een nieuwe slogan: 'Innovation and you'.

Het schildembleem met sterren (die verwijzen naar licht) en boog (die verwijst naar radiogolven) is al vanaf 1934 het beeldmerk van Philips. Het schild was destijds bedoeld "om te verbeelden hoe innovatieve radiocommunicatie het leven van mensen verbeterde doordat de radio hen dichter bij elkaar bracht dan ooit voor mogelijk was gehouden", aldus Philips. Het nieuw vormgegeven schild krijgt een belangrijke rol in de nieuwe merkidentiteit, "omdat een merk in deze tijd niet zonder een, tot het gevoel sprekend, embleem kan", schrijft Philips. De bekende elementen zijn gehandhaafd, maar hebben nu een moderne, 21e-eeuwse uitstraling die beter geschikt is voor digitale media en mobiele kanalen. Naast het vernieuwde logo vervangt Philips haar slogan "Sense and Simplicity" (sinds 2005 in gebruik) voor "Innovation and you".

De verandering in de merkpositionering volgt op een ingrijpend transformatieproces, waarmee Philips wordt omgevormd tot een "toonaangevend technologiebedrijf met meer ondernemerszin en flexibiliteit, gericht op gezondheidszorg, verlichting, en gezondheid en welzijn van consumenten", ronkt Philips in het persbericht. In dat kader heeft Philips zijn portfolio aanzienlijk gewijzigd en als blijk daarvan eerder dit jaar zijn naam veranderd in Koninklijke Philips N.V.

"Sinds we meer dan 120 jaar geleden onze eerste gloeilamp op de markt brachten, zit innovatie ons in het bloed”, aldus Frans van Houten, Chief Executive Officer van Philips. "Volgens ons vormt deze nieuwe merkpositionering een veel betere weergave van de missie van Philips: het leven van mensen verbeteren door middel van zinvolle innovaties. Als technologiebedrijf zetten wij ons in om innovaties te realiseren die onze toekomstige groei ondersteunen en wezenlijke betekenis hebben voor mensen. We willen de gezondheidszorg betaalbaarder en toegankelijker maken door middel van innovatie. Onze energiezuinige LED-verlichtingsoplossingen dragen bij aan het welzijn van mensen en maken de wereld duurzamer. Onze lokaal relevante consumentenproducten en -diensten verbeteren de kwaliteit van leven, de gezondheid en het welzijn van mensen over de hele wereld. Daar staat ons merk voor."

Philips: hernieuwd logo 2013
Philips: hernieuwd logo 2013

Philips