iPad populairder als business-tablet dan Android-tablets
Apple's iPad wordt momenteel door bedrijven veel vaker ingezet als business-tablet dan concurrerende Android-tablets. Android-tablets maken in het zakelijke segment echter wel een gestage opmars door.
Dat blijkt uit een bedrijfsonderzoek van Good Technology, een bedrijf dat onder meer mobiele beveilingsoplossingen aanbiedt. Hoewel iPads en Android-tablets in eerste instantie (meestal) niet zijn ontworpen voor de zakelijke markt, zijn er toch veel zakelijke gebruikers van deze tablets. Soms worden deze tablets gekocht door de bedrijven, soms worden ze door werknemers van huis meegenomen om op de zaak verder op te werken (het zogenaamde "BYOD" (Bring Your Own Device)-principe).
Volgens het onderzoek is de Apple iPad veruit de populairste business-tablet, als wordt gekeken naar het gebruik van enterprise-software van Good Technology. In het eerste kwartaal van 2013 werd Good Technology's beveilingssoftware voor 88 procent op iPads gebruikt en voor 12 procent op Android-tablets. In het laatste kwartaal van 2013 was dat nog 93 procent om 7 procent, dus het aantal zakelijke Android-tabletgebruikers loopt wel gestaag op. In het onderzoek zijn Windows-tablets overigens buiten beschouwing gelaten.
Uit eerder onderzoek bleek dat het meeste mobiele dataverkeer komt van iOS-apparaten (de iPhone en iPad) - terwijl er meer Android-toestellen op de markt zijn.