O2 benadrukt kwaliteit
O2 gaat door middel van een mediacampagne de kwaliteit van haar netwerk benadrukken. In een persbericht over deze campagne merkt O2 overigens wel op dat de kwaliteit van de mobiele netwerken in Nederland ongeveer gelijk is.
In een grootscheepse mediacampagne legt O2 vanaf vandaag de nadruk op de kwaliteit van zijn netwerk en fikse investeringen die hier de afgelopen tijd in zijn gedaan. De verschillende netwerken in Nederland liggen kwalitatief dicht bij elkaar. De verschillen in bereik zijn zo klein dat er eigenlijk geen sprake is van goede of slechte netwerken. O2 gaat verder met de uitbouw en perfectionering van zijn netwerk om zijn klanten het meeste optimale bereik en voldoende capaciteit te kunnen blijven bieden.
In de mediacampagne benadrukt O2 de komende weken dat het bedrijf de afgelopen tijd fors in zijn netwerk heeft geïnvesteerd en dat blijft doen. O2 hecht uiteraard veel waarde aan een kwalitatief goed netwerk. Het aantal klanten neemt nog steeds toe, vooral nu O2 het nieuwe abonnement heeft geïntroduceerd waarbij helderheid in tarieven en structuur in de kosten wordt geboden. Die helderheid wordt erg gewaardeerd door consumenten. Ook voor een goed dataverkeer is een netwerk met voldoende capaciteit en een goed bereik onmisbaar.
De campagne is te zien in aansprekende commercials op radio en televisie. Over 4 weken ontvangen klanten van O2 een brochure waarin wordt uitgelegd hoe O2 voor het beste bereik van zijn netwerk gaat. Diezelfde mailing gaat naar de dealers. In de brochure worden zowel klanten als dealers opgeroepen om mee te denken waar het bereik verbeterd kan worden. De 25 beste tips winnen een xda van O2 ter waarde van 699 euro met een jaar lang gratis een GPRS-bundel van 1 MB per maand. De xda is een Pocket PC en een mobiele telefoon en een organiser in één. De xda heeft een groot touchscreen kleurenscherm.
Met deze campagne laat O2 zien dat 100% bereik in Nederland nooit gehaald zal worden. Uit respect voor de natuur worden geen zendmasten geplaatst op locaties als vogelbroedgebieden of andere plekken waar de natuur gekoesterd wordt.
Het netwerk van O2 wordt continu verder uitgebouwd en geperfectioneerd. Zo zijn het afgelopen jaar meer dan 600 masten geplaatst. 99.2% van de Nederlandse bevolking kan bellen met O2. De afgelopen tijd heeft O2 fors geïnvesteerd in E-GSM (Extended GSM). Dat is een extra frequentie met als doel om het bereik in woningen, kantoren, parkeergarages etc. verder te optimaliseren.