Apple bedolven onder juridische klachten tegen iPhone
Apple heeft in de Verenigde Staten te lijden onder een aantal rechtszaken, individuele consumenten en organisaties klagen namelijk over de batterij van de iPhone. Amerikaanse eigenaren van de iPhone zijn ontevreden over de iPhone-batterij, deze is namelijk geseald, consumenten kunnen de batterij niet zelf vervangen.
Om de iPhone te voorzien van een nieuwe batterij, is 79 dollar (ongeveer 60 euro) kwijt. Bovendien kan de iPhone-batterij alleen door Apple vervangen worden.
Een invloedrijke New Yorkse consumentenorganisatie heeft Apple-directeur Steve Jobs schriftelijk laten weten dat deze low end service niet past bij een high end telefoon als de iPhone. Tegelijkertijd diende de organisatie een aanklacht in tegen Apple, wegens de iPhone-batterij.
Ook in de Amerikaanse stad Chicago is een vergelijkbare aanklacht ingediend tegen Apple. Apple en mobiele operator AT&T zouden moeten bijdragen in de kosten voor het vervangen van een iPhone-batterij. Consumentenorganisaties beweren dat een iPhone batterij ongeveer een jaar mee gaat, de batterij zou 300 keer opgeladen kunnen worden.
Apple beweert echter dat de iPhone-batterij na 300 keer opladen, nog steeds een capaciteit van 80 procent heeft. Jaarlijkse vervanging is dan ook niet nodig volgens Apple.