Apple steunt Aidsfonds met speciale nano variant
Apple introduceert vandaag de iPod nano RED Special Edition. RED is door Bono, zanger van U2, in het leven geroepen om het bedrijfsleven te betrekken in de strijd tegen AIDS in Afrika. Bedrijven kunnen RED producten op de markt brengen. Een deel van de opbrengst wordt geschonken aan een fonds om rouwen en kinderen in Afrika die met HIV of AIDS zijn besmet te steunen.
De uiterst dunne en lichte iPod nano RED heeft een fraaie rode aluminium behuizing, een batterij die tot 24 uur meegaat en het innovatieve Click Wheel van Apple. Van elke verkochte iPod nano RED komt 10 dollar ten goede aan het Wereldfonds voor de bestrijding van HIV en AIDS in Afrika. Bovendien is vanaf volgende maand bij de online Apple Store een exclusieve iTunes RED Music Card ter waarde van 25 Euro verkrijgbaar.
“We vinden het fantastisch dat Apple zijn klanten de mogelijkheid biedt een rode iPod nano te kopen om zo de met HIV en AIDS besmette vrouwen en kinderen in Afrika te helpen”, aldus Bono, een van de oprichters van (RED). “Het is heel mooi om te zien hoe bedrijven zich inspannen om op een creatieve manier de strijd tegen AIDS in Afrika aan te gaan. AIDS is de meest bedreigende ziekte van de afgelopen 600 jaar.”
“Onze klanten kunnen nu de beste muziekspeler ter wereld kopen en tegelijkertijd hun steentje bijdragen aan een betere wereld”, aldus Steve Jobs, CEO van Apple. “We vinden het een hele eer om samen te werken met Bono, (RED) en het team om dit zo belangrijke initiatief te ondersteunen en een bijdrage te leveren aan een andere kijk op AIDS in Afrika.”
Het Wereldfonds voor de bestrijding van AIDS, tuberculose en malaria is in 2002 opgericht met hulp van verschillende wereldleiders en secretaris-generaal van de VN, Kofi Annan. Het doel was om de drie meest bedreigende ziekten ter wereld te bestrijden en lokale projecten te financieren in de hevigst getroffen gebieden. Tot nu toe heeft het Wereldfonds 5,2 miljard dollar gestoken in meer dan 363 programma's in 131 verschillende landen.