Motorola zet zich in voor het aidsfonds
In de strijd tegen aids introduceert Motorola een nieuw merk de (MOTO)RED. Het RED label is een initiatief van Bono en Bobby Shriver om het aidsprobleem in Afrika aan te pakken.
Vorig jaar lanceerden Bono en Bobby Shriver het label (PRODUCT)RED om geld op te halen voor het wereldwijde fonds ter aidsbestrijding. Elke producent die het RED label gebruikt draagt een gedeelte van de omzet van de RED-producten af aan het fonds ter aidsbestrijding. Het fonds legt de nadruk op het bevorderen van de gezondheid van vrouwen en kinderen. Op dit moment bieden American Express, Armani, Converse, Gap and Motorola speciale (RED) producten aan.
De eerste telefoon in het nieuwe (MOTO)RED portfolio is een SLVR in exclusieve rode uitvoering. Onder andere BT Mobile, O2, Orange, Tesco Mobile, T-Mobile, Virgin Mobile and Vodafone zullen de (MOTO)RED gaan verkopen. Van elke verkochte SLVR gaat ongeveer 15 euro naar het aidsfonds. De operators dragen ook een steentje bij door 5% van de omzet gegenereerd met de speciale SLVR af te dragen.