Gebruikers nog huiverig voor UMTS toepassingen
De afgelopen maanden zijn we overspoeld met UMTS telefoons en bijbehorende diensten. UMTS is de duur betaalde belofte van de toekomst. De consument lijkt daar op dit moment echter nog niet van overtuigd blijkt uit Brits onderzoek.
De uitslag van de enquete zal tot weinig blijdschap leiden bij de operators. Maar liefst 71% van de respondenten geeft aan dat mobiele diensten steeds ingewikkelder worden. Zowel om te begrijpen als om in te stellen.
Slechts vier op de tien respondenten (41%) gaf aan dat UMTS telefoons waarschijnlijk makkelijk in gebruik waren. Een schamele vier procent was van plan binnen afzienbare tijd te upgraden naar een UMTS handset.
De enquete is uitgevoerd onder 2000 Engelse gebruikers. Netonomy is, naar eigen zeggen, de marktleider op het gebied van self-service oplossingen voor de telecomindustrie. Hierbij kan gedacht worden aan diensten waarbij de gebruikers zelf hun facturen kunnen opvragen en inzien.