Interessant:

Smartphone-reparatie bij Primera vanaf 2016

nieuws 27 november 2015 om 13:28

Primera gaat vanaf medio januari 2016 bij al haar winels een smartphone-reparatieservice aanbieden. De service is inmiddels al beschikbaar bij een aantal Primera-winkels.

Primera zegt te kiezen "voor een officieel reparatiecentrum waar de reparatie wordt uitgevoerd volgens de officiële richtlijnen van de verschillende fabrikanten. Het reparatiecentrum is voorzien van hoogwaardige apparatuur en gediplomeerde technici." Om van de reparatieservice gebruik te maken moet je het te repareren toestel mee naar de door jou gekozen Primera-winkel nemen, een speciaal uitgeprint formulier meenemen, en inleveren met het adreslabel en het eventuele aankoopbewijs. Het toestel wordt door vervolgens Primera opgestuurd naar het reparatiecentrum. Het toestel wordt daar gecontroleerd op de aangegeven gebreken. Hierna ontvang je per mail een prijsopgave voor de reparatie.

Vervolgens kan je toestemming geven om het toestel te laten repareren, je moet dan via iDeal betalen. Een tweede mogelijkheid is het toestel ongerepareerd terug te laten sturen. Je moet dan wel de onderzoekskosten en transportkosten (in totaal € 26,65) betalen. Tot slot kan je afstand doen van het toestel en vervallen de onderzoekskosten en transportkosten.

Primera belooft dat de duur van de reparatie "de dag van inlevering plus 1 week, afhankelijk van het moment van betaling en het voorradig zijn van fabrieksonderdelen" bedraagt. Verder wordt beloofd dat er alleen originele onderdelen, verstrekt door de fabrikant worden gebruikt. Tot slot geeft Primera drie maanden garantie  op reparaties van mobiele telefoons van Apple, Samsung (ook tablets), Sony, LG, Huawei en Kazam.

Primera