Belgacom wordt Proximus
De Belgische telecomoperator Belgacom neemt volledig afstand van haar naam en gaat binnenkort Proximus heten. Belgacom NV wordt daartoe overgezet naar Proximus NV.
Dat heeft Dominique Leroy, de CEO van Belgacom, bekend gemaakt in het Vlaamse nieuwsprogramma Terzake. Vorig jaar besloot Belgacom reeds om alle Belgacom-activiteiten onder de Proximus-merknaam onder te brengen, maar het bedrijf (en het aandeel op de beurs) bleef toen nog wel Belgacom heten. De logische 'volgende stap' is volgens de CEO nu om ook de naam van het bedrijf te wijzigen naar Proximus.
Uit de naam Proximus spreekt het streven om zo dicht mogelijk bij de klanten te staan. Het betekent letterlijk "het meest dichtbij". Uit de financiele resultaten van 2014 voor de Belgacom Groep bleek "dat de focus op het verbeteren van de klantenervaring en door alle producten en diensten te bundelen onder het Proximus-merk geleid heeft tot sterke operationele resultaten in 2014". "Vooral in het vierde kwartaal nam ons klantenbestand sterk toe dankzij de geslaagde eindejaarscampagne die we lanceerden onder het nieuwe Proximus-merk. Daardoor konden we het jaar afsluiten met een hoger marktaandeel voor mobile, digitale tv en vast internet", aldus Dominique Leroy in het jaarverslag over 2014.