Super Meat Boy Forever naar iPhone
Gameontwikkelaar Team Meat heeft bekendgemaakt bezig te zijn met de ontwikkeling van Super Meat Boy Forever (kortweg SMB:F) voor smartphones, tablets en Steam.
Eerder was er sprake van dat de ontwikkeling van Super Meat Boy voor de iPhone was stopgezet, maar dat blijkt dus niet het geval. Team Meat schrijft dat Super Meat Boy Forever inmiddels twee maanden in ontwikkeling is, maar dat de ontwikkeling bijzonder snel verloopt. De ontwikkelaar belooft dat SMB:F geen "endless-runner"-game (zoals Rayman Jungle Run, waarbij je karakter voortdurend van links naar rechts rent) wordt, maar dat het spel wel een "endless mode" met online high scores zal hebben. Het spel biedt willekeurig gegenereerde levels, waardoor je elke keer als je af gaat, je een nieuwe spelervaring krijgt.
SMB:F zal bestaan uit 6 hoofdstukken en je zal de eindbazen uit het originele spel (verschenen in 2010 voor Xbox Live en Windows) tegenkomen. Verder komen er karakters uit andere indie games in het spel voor. Het spel wordt volgens Team Meat "geen one-button game" en ook wordt het geen free-to-play game, omdat Team Meat een hekel heeft een in-app aankopen. SMB:F is vanaf de grond opnieuw opgebouwd voor touch-controls. Super Meat Boy Forever was eerder bekend onder de codenaam (tevens anagram) A Voyeur for September.
SMB:F verschijnt in 2015 voor smartphones, tablets en Steam.