Samsung bevestigt software-bug in Samsung Galaxy S5
Samsung heeft bevestigd dat er een bug is in de software van de Samsung Galaxy S5 waardoor de camera-app volledig kan vastlopen en daarna helemaal niet meer functioneren.
Op een developerforum kwamen er klachten naar boven van gebruikers die de camera-app openden, waarna er het bericht "Warning: Camera Failed" werd getoond en de camera helemaal niet meer werkte. Dit was een hardnekkig probleem: zelfs de telefoon resetten en terugzetten naar fabrieksinstellingen bleek niet te helpen. De enige remedie zou zijn om de Galaxy S5 terug te sturen naar de reparatieafdeling van Samsung, wat de ernst van de softwarebug aantoont.
Naast Samsung heeft ook de Amerikaanse operator Verizon Wireless het probleem bevestigd en belooft "te werken aan een oplossing, inclusief vervanging van het apparaat". Samsung schrijft dat "het heeft vernomen dat een beperkt aantal Galaxy S5-toestellen problemen kan hebben die het 'Camera Failure' pop-up error-bericht kunnen veroorzaken" en verwijst consumenten met deze problemen door naar hun leverancier voor verdere hulp.
Een probleem is dat de bug bij veel gebruikers pas na een paar dagen lijkt op te treden, waardoor de bug ook te wijten kan zijn aan apps van derden (die in deze tijdsperiode het probleem kunnen veroorzaken) of een geheugenprobleem in het toestel. Het kan daardoor nog enige tijd duren voordat Samsung een definitieve softwarepatch uitrolt. De Samsung Galaxy S5 wordt over algemeen voluit geprezen om haar uitstekende camera.