Acer: focus op premium Ultrabooks
Acer gaat zich toeleggen op de productie van high-end premium Ultrabooks en wil af van het imago van producent van goedkope laptops. De goedkope laptopmodellen worden voortaan ondergebracht bij Acer-dochter Packard Bell.
Dat heeft een woordvoerder van Acer tegenover de Britse website TechRadar gemeld. "Acer neemt afstand van de low-end laptop-markt", aldus de woordvoerder. De goedkope modellen verschijnen voortaan onder het Packard Bell-label, dat Acer in 2008 overnam.
"Soms kunnen de paden van beide merken elkaar kruisen, maar Acer gaat zich richten op notebooks in de prijsklasse van 500 euro en hoger", aldus de woordvoerder. "Acer wordt meer een premium merk. We willen de merken Acer en Packard Bell zo veel mogelijk scheiden, zodat de gemiddelde consument geen idee meer heeft dat de merken op enige wijze geassocieerd met elkaar zijn".
Eind 2011 zei Acer echter nog wel netbooks te blijven maken en recentelijk introduceerde het met de Aspire One 725 en de Aspire One 756 twee goedkope netbook-modellen. Het is onduidelijk of de Acer-netbooks, als zeer goedkope notebooks, eveneens onder de Packard Bell-vlag gaan verdwijnen. Momenteel zijn er naast de Aspire One-netbooks ook verschilllende Packard Bell-netbooks op de markt, waaronder de Packard Bell dot sc.