Kwart van de Amerikanen belt prepaid
Uit onderzoek blijkt dat tegen het eind van 2011 een kwart van de Amerikaanse bevolking belt met een prepaid-mobieltje in plaats van met een vast abonnement.
Dat beweren onderzoekers van de New Millennium Research Council (NMRC). Volgens dit onderzoek zouden 3 op de 5 Amerikanen die in 2010 een mobieltje kochten, hebben gekozen voor een prepaid-toestel in plaats van voor een abonnement. Prepaid-gebruik in de Verenigde Staten groeit daarmee aanzienlijk, terwijl de markt van vaste mobiele abonnement krimpt.
NMRC verwacht dat eind 2011 een kwart van de Amerikanen belt met een prepaid-telefoon. De Amerikaanse mobiele telefoniemarkt gaat daarmee meer lijken op de mobiele telefoniemarkten in andere landen. Onderzoekers van NMRC zeggen dat Amerikanen steeds meer gaan inzien dat een prepaid-abonnement aanzienlijke kosten kan besparen. Amerikaanse aanbieders van prepaid-abonnement spelen hier handig op in door ook high-end smartphones en tablets met een prepaid-abonnement aan te bieden.