KPN heeft vip-hulpnummer voor BN'ers
KPN heeft een apart vip-hulpnummer voor BN'ers en mensen op belangrijke posities; deze gebruikers kunnen op een apart nummer met een eigen code inbellen. Dat meldt De Volkskrant.
De Volkskrant zegt de informatie te hebben verkregen uit "gesprekken met ingewijden". De vip-klantenservice kwam er op initiatief van KPN-topman Ad Scheepbouwer in 2001. Hij zou het hebben afgekeken van het Belgische Belgacom, dat al langer een dergelijke service zou hebben. Het exclusieve hulpnummer hielp Scheepbouwer van een hoop gezeur af: toen hij net begon zou hij veel gebeld worden door mensen uit zijn zakelijke netwerk met particuliere telecomproblemen. Deze konden dus voortaan terecht bij de vip-service.
Een woordvoerder van KPN laat weten tegenover De Volkskrant dat er "inderdaad 'een beperkte groep klanten is voor wie het vanwege het karakter van hun functie noodzakelijk is dat ze een persoonlijk aanspreekpunt hebben bij het bedrijf'. Volgens hem gaat het om mensen met 'vitale, politieke, economische, bestuurlijke of maatschappelijke functies'. Hij stelt dat KPN zelf bepaalt of klanten al dan niet tot die categorie behoren."