Mobieltjes uit de muur bij FEBO
Telfort gaat prepaid-toestellen en opwaardeerkaarten uit de bekende FEBO muur verkopen; met deze tijdelijke samenwerking met de bekende snackbarketen test Telfort een nieuw distributieconcept.
Eerder introduceerde Telfort ook al een marktkraam op de Beverwijkse Bazar om een nieuw distributieconcept te testen.
Telfort directielid Roald Hulst: "Pak&Bel van Telfort staat bij veel consumenten nog steeds op het netvlies. Mobiele telefonie en internet zijn inmiddels een commodity geworden. Met deze actie willen we laten zien dat je wat ons betreft overal je mobiele telefoon en belminuten kunt kopen. In winkels, online, op stations maar ook via de muur."
Het is voor het eerst dat mobiele telefonie via de muur toegankelijk wordt voor consumenten. FEBO klanten kunnen op eenvoudige wijze via de inworp van €10, - het prepaid toestel letterlijk uit de muur trekken en 'direct consumeren'.
De FEBO stelt een deel van de verkoopautomaten op de Arenaboulevard in Amsterdam Zuidoost ter beschikking. Jorrit van der Heide, franchisemanager bij FEBO: "Als er geen evenementen zijn in de Arena, gebruiken wij 11 van de 21 automaten. De andere 10 automaten stellen we buiten de evenementen om beschikbaar aan Telfort. Uiteraard zijn onze automaten tijdens de voetbalwedstrijden weer gevuld met de lekkerste snacks."
De proef van Telfort en FEBO start op 19 september 2008 en duurt tot 17 oktober 2008. Rabo Mobiel deed eerder ook een test bij de FEBO, waarbij je de snacks met je mobieltje kon betalen.