Ribbit start webtelefoon dienst
Het recent opgerichte bedrijf Ribbit Corp biedt een technologie platform aan waarmee internet telefonie geïntegreerd kan worden met andere zaken van bedrijfssoftware tot sociale netwerksites als Facebook.
De software van Ribbit doet dienst als interface tussen de mobiele telefoons en websites en e-mailprogramma's. Ribbit heeft al een applicatie ontwikkeld voor het managementprogramma voor zakenrelaties, Salesforce.com. Momenteel zijn ze ook bezig met het ontwikkelen van een dienst voor Facebook gebruikers. Met dit programma kun je online een telefoongesprek voeren, je voicemail controleren en gesprekken opslaan zonder Facebook te hoeven verlaten.
Bedrijven zoals Skype bieden nu al een tijdje internet telefonie aan. Toch denkt Ribbit dat er nog genoeg kansen liggen, voornamelijk op het gebied van zakelijke dienstverlening.
Verschillende bedrijven zijn momenteel de nieuwe dienst van Ribbit aan het testen. De dienst gaat 25 dollar per persoon per maand kosten en zal enkel beschikbaar zijn voor gebruikers van Salesforce.com. Het is de bedoelding dat de dienst vanaf het eerste kwartaal van 2008 beschikbaar is. Het is niet duidelijk of de dienst ook in Nederland beschikbaar zal komen.