Mobiel internet steeds populairder
Mobiel internet zit in de lift. Dit blijkt althans uit de kwartaalcijfers van T-Mobile. In het eerste half jaar werd twee keer zoveel data mobiel verbruikt als in het hele vorige jaar.
Het aantal klanten dat via T-Mobile web‘n’walk gebruik maakt van mobiel internet stijgt sterk. Al meer dan 100.000 abonnees maken gebruik van web’n’walk, een reeks flatfee abonnementen waarmee klanten voor een vast bedrag per maand onbeperkt gebruik kunnen maken van mobiel internet. Heel recent introduceerde T-Mobile ook PrePaid web’n’walk, waarmee prepaidbellers zorgeloos mobiel kunnen internetten voor maximaal 2,50 euro per dag.
In het eerste half jaar van 2007 werd er 41 Terabyte via het T-Mobile netwerk is verbruikt. Dat is bijna twee keer zoveel als in het hele, vorige jaar. Het percentage ‘non voice’ bedraagt 19% van de gemiddelde omzet per gebruiker.
Verder zag T-Mobile het klantenbestand in het afgelopen jaar met bijna 11% groeien tot 2,638 miljoen klanten per eind juni 2007. De groei in het tweede kwartaal was vooral het gevolg van een sterke stijging van het aantal prepaidgebruikers. De omzet bedroeg in het tweede kwartaal 301 miljoen euro. Ten opzichte van het eerste half jaar in 2006 steeg de omzet hiermee met 6,5% tot 589 miljoen euro in dezelfde periode dit jaar. De gemiddelde omzet per gebruiker bleef vrijwel stabiel op 36 euro. De EBITDA bedroeg 73 miljoen in het tweede kwartaal 2007 tegenover 26 miljoen in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Het aantal mobiel internet gebruikers (web’n’walk) steeg tot boven de 100.000.
Hans van Leeuwen, Financieel Directeur T-Mobile Netherlands: "We zijn blij dat het aantal mobiele gebruikers dat kiest voor T-Mobile opnieuw gestegen is. De EBITDA bedroeg over het tweede kwartaal 73 miljoen, een stijging ten opzichte van het vorige kwartaal en dezelfde periode vorig jaar. De verbetering van het resultaat is mede het gevolg van de ingezette koers om nog efficiënter en kostenbewuster te werken."