Jongeren niet tevreden met mobiele mediabeleving
Volgens communicatiegigant Alcatel-Lucent zijn jongeren bereid te betalen voor mobiele content, in ruil hiervoor verwachten zij meer gebruiksgemak en een persoonlijke aanpak. Tot nu toe gingen operators en aanbieders van mobiele media ervan uit dat jongeren niet bereid waren te betalen voor mobiele content.
Jongeren ondervinden tegenwoordig teveel moeilijkheden en barrières bij hun mobiele aankopen. Bovendien blijkt het afspelen van de gekochte content problemen op te leveren. Dit is te voorkomen door gebruik te maken van bestaande technologieën.
Jonge mobiele gebruikers gaven ook aan bereid te zijn meer mobiele aankopen te doen, als de aankoopmethoden meer leken op het winkelen via internet. Jongeren missen ook persoonlijke en doelgroepspecifieke reclame op hun mobieltje, iets dat zij wel krijgen op televisie en het internet.
Al met al blijkt dat de ervaringen van mobiele aankopen en mobiele media, niet aansluiten bij de reguliere beleving hiervan. Jongeren hebben behoefte aan gerichte reclame, gecombineerd met de mogelijkheid tot directe aankoop.