Mio behoudt top-3 positie
Recent onderzoek van onderzoeksbureau Canalys bevestigt dat Mio Technology zijn derde plaats voor mobiele GPS-apparatuur in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) voor het derde opeenvolgende kwartaal heeft weten te behouden.
De kwartaalverkoop van Mio Technology nam in kwartaal vier van 2006 met bijna 70% toe (ten opzichte van Q3 2006), wat resulteerde in een stijging van het marktaandeel van 7,3% naar 9,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2005. Die sterke groei kan onder meer worden toegeschreven aan de intensieve reclamecampagne die in november in Frankrijk en Italië werd gevoerd.
Volgens de cijfers van onderzoeksbureau Canalys heeft Mio Technology voor de geïntegreerde mobiele GPS-navigatieapparatuur in het vierde kwartaal van 2006 een jaargroei van 154% weten te behalen in vergelijking met dezelfde periode in 2005. De cijfers van Canalys tonen verder aan dat Mio Technology in 2006 gedurende vier opeenvolgende kwartalen de nummer 1 op de markt van de GPS-PDA’s gebleven is.
Paul Notteboom, President van Mio Technology Europe: “Mio Technology is in een erg korte tijd uitgegroeid tot een speler van formaat op de huidige navigatiemarkt. We zijn er bovendien zeker van dat we met de nieuwe producten, die we op CeBIT zullen onthullen, onze marktpositie verder zullen versterken.”
Hij voegde er aan toe dat de kwartaalcijfers van de onderneming in de geïntegreerde GPS-markt in haar geheel fors omhoog zijn gegaan door de goede prestaties op een aantal vitale EMEA-markten. “We noteerden een sterke kwartaalgroei in Frankrijk, Spanje en Zweden, waar ons marktaandeel in het vierde kwartaal met respectievelijk 124%, 156% en 62% is gestegen. We zijn opgeschoven naar de tweede plaats in Frankrijk, de vierde in Spanje en de derde in Zweden. Daarnaast zijn we er trots op dat we in Griekenland de nummer één, in Nederland de nummer twee en in Italië de nummer drie zijn gebleven, ondanks de sterke concurrentie. In België, waar onze Europese hoofdkantoor is gevestigd, staan we momenteel op de derde plaats.”