KPN in de lift in 2006
De afgelopen drie maanden was het nettoresultaat van KPN lager dan in dezelfde periode vorig jaar. De totale winst van 2006 ten opzichte van 2005 is wel toegenomen van 1,45 miljard naar 1,5 miljard.
KPN ondervond veel concurrentie op de vaste markt van kabelaanbieders, providers, maar ook van mobiele operators. Het bedrijf verloor 130.000 vaste aansluitingen. Desondanks is de combinatie van bellen en internetten (Internetbellen) wel populair. Deze dienst heeft ruim 500.000 abonnees.
Op mobiel vlak presteerde KPN uitstekend. Het aantal mobiele klanten nam in het vierde kwartaal toe met 159.000 bellers. Het totaal aantal klanten eind 2006 komt hiermee op 8,6 miljoen, wat een stijging is van 7 procent ten opzichte van 2005.
KPN was verder tevreden over de resultaten van E-Plus (Duitsland) en Base (België). Ook de in 2005 aangekondigde reorganisatie ligt op schema. Sinds eind 2004 is het aantal arbeidsplaatsen met 3.673 afgenomen (streven 8.000).