KPN adviseert SOS nummer in mobiel
Telfort, Hi en KPN zijn begonnen met het actief adviseren van klanten over een speciale SOS-aanduiding in hun mobiele telefoon. Door een speciale vermelding (met de naam SOS) te maken in het telefoonboek weten hulpdiensten, zoals politie en ambulance, wie te waarschuwen.
"We kregen deze tip vanuit het buitenland en het is zo doeltreffend, dat wij het actief gaan adviseren aan onze klanten. Het is heel eenvoudig. Maak gewoon een nieuw contact aan, dat je SOS noemt met het nummer van je partner of één van je ouders. Hierdoor is het voor bijvoorbeeld een agent heel makkelijk om direct iemand te waarschuwen, mocht je onverhoopt bij een ongeluk betrokken zijn. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor oudere mensen, maar voor iedereen. Juist omdat bijna iedereen tegenwoordig een mobieltje bij zich heeft, is dit bij uitstek een hulpmiddel hiervoor", aldus Inge Vermeulen, directeur klantenservice van Telfort.
"Het is een hele simpele handeling, dus wij gaan vanaf nu alle klanten adviseren om dit te doen. Wij hopen dat dit initiatief in Nederland navolging krijgt, want hier heeft iedereen baat bij. Het is ook wel zo geruststellend, dat er daardoor geen tijd verloren gaat om je geliefden te bereiken. Vooral niet in situaties waarin elke seconde telt."