KPN's jongerenmerk Hi opent eerste winkel
Hi, het mobiele jongerenmerk van KPN, start een eigen winkelketen. De eerste Hi winkel van Nederland opent zijn deuren in Nijmegen donderdag 23 november. De Hi winkels richten zich helemaal op de behoeftes en voorkeuren van jongeren als het gaat om mobiele communicatie. De komende maanden komen er ook Hi winkels in Leiden, Den Haag, Amsterdam en Groningen.
Naast alle Hi diensten en een breed aanbod aan mobiele toestellen is er ook een uitgebreid assortiment aan mobiele accessoires; van de gebruikelijke gadgets zoals headsets, tot modeartikelen als tasjes en kettingen. Verder kunnen klanten de foto’s op hun camerafoon gratis laten afdrukken in de Hi winkel, direct vanaf de mobiele telefoon via Bluetooth.
Jongeren zijn over het algemeen geïnteresseerd in de nieuwste trends en hebben een hoog shopgedrag. Maar de ene shopper is de andere niet. Uit onderzoek, uitgevoerd door Mare, blijkt bijvoorbeeld dat mannen en vrouwen verschillend aankijken tegen traditionele telefoonwinkels, die de nadruk veelal leggen op platte verkoop en technische snufjes: voor mannen is dit funshopping, voor vrouwen is het meer een noodzakelijk kwaad. Mannen komen er vaker, om op de hoogte te blijven van alles wat nieuw is. Vrouwen komen er heel gericht om een mobiel te kopen of voor service als ze problemen hebben. Ter oriëntatie shoppen ze liever bij rienden en familie.
Voor de vrouwelijke mobiele beller heeft de Hi winkel een breed assortiment aan fashion artikelen: speciale ladyphones, zo’n 150 verschillende tasjes, bijouterieën, keycords en kettingen zoals hangertjes met je horoscoop en lipgloss, armbandjes om aan je mobiel te hangen, stickers om je mobiel mee te versieren en strandhoesjes om je mobiel waterproof te maken.
In de Hi winkel is er naast mobiele communicatie ook aandacht voor lokale events en activiteiten, gericht op jongeren. Op een speciale infotainment wand kunnen aankondigingen van bijvoorbeeld feesten, concerten en happenings in de regio gratis worden geplaatst.