Napster ziet toekomst als legale muziekdienst somber in
Napster, ooit wereldberoemd en berucht als bron voor gratis muziek, is al enkele jaren op het rechte pad als legale muziekdienst. De concurrentie op de markt voor online muziekverkoop is echter moordend en daarom is het moederbedrijf van Napster naarstig op zoek naar kopers of partners voor de muziekdienst.
Napster is in gesprek met verschillende partijen over een mogelijke overname of een strategische samenwerking. De afgelopen maanden zag Napster het aantal klanten teruglopen tot 512.000, ooit had de dienst 600.000 klanten. Met een verlies van 7,7 miljoen euro in het laatste kwartaal beleefde Napster een nieuw dieptepunt.
Roxio, het bedrijf achter Napster, wil niet bekend maken met welke partijen er gesprekken worden gevoerd. Met Microsofts muziekwinkel Zune op komst, zal de concurrentie alleen maar zwaarder worden.
Naast een mogelijke overname of strategische samenwerking, hoopt Napster het aantal klanten te verhogen met de lancering van een speciale Napster muziekspeler van het merk Sandisk.