Nokia, Samsung, KPN en Vodafone sterke merken
Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt dat de Nederlandse mobiele beller de keuze voor een toestel of abonnement vaak laat afhangen van het merk van het product of de dienst. De sterkste merken zijn Nokia, KPN (Hi), Samsung en Vodafone.
Verder blijkt dat de binding met een toestel of een provider voor een groot deel de herhalingsaankoop van de klant bepaalt. Bovendien gebruikt een beller het toestel of de dienst meer indien de binding sterker is.
De Nokia-gebruiker laat zich bij de aanschaf vooral leiden door kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Nokia-producten scoren hoog op gebruiksvriendelijkheid, kwaliteit van het toestel en batterij. Hierdoor is de binding van de gebruiker met het product ook heel hoog volgens het onderzoek.
Samsung-gebruikers zijn feature minded en laten zich leiden door mogelijkheden als MMS, games en ringtones. Het mooie design en het kleine formaat van de toestellen is voor deze gebruikers ook belangrijk.
KPN en Vodafone scoren bij de providers hoog vanwege het degelijke netwerk en de klantvriendelijkheid.
portablegear.nl