No nosence is het devies bij KPN dochter Simyo
KPN lanceert vandaag zijn vierde mobiele merk, Simyo. Simyo is bedoeld als KPN's simpele merk, voor consumenten die hun mobieltje alleen gebruiken om mee te bellen en SMS'en. De Simyo website vormt de spil in de bedrijfsvoering.
Vandaag werd de Nederlandse versie Simyo officieel geïntroduceerd, vorige week vond de introductie van de Belgische variant plaats. Vanaf mei kunnen ook Duitse mobiele bellers gebruik maken van Simyo.
Simyo profileert zichzelf als een mobiele operator voor mensen die no nonense hoog in het vaandel hebben staan. Volgens KPN kan Simyo gezien worden als de mobiele telefonieversie van Aldi, EasyJet of Tango.
Bij Simyo is het alleen mogelijk om prepaid te bellen. Er zijn ook geen Simyo winkels, klanten kunnen alles via de website regelen.
Bij Simyo betaalt men achttien eurocent per minuut, het versturen van een SMS'je kost negen eurocent. Diensten als mobiel internet en UMTS zal men niet terugvinden bij Simyo.