Problemen Vodafone bij aangeven dataverbruik
Duizenden klanten van Vodafone hebben al maanden last van een storing bij de provider, waardoor de dataverbruik-registratie van hun smartphone niet goed werkt.
Dat meldt het Algemeen Dagblad. Door de storing ontvangen Vodafone-klanten geen waarschuwings-sms meer als ze 80 of 100 procent van hun maandelijkse databundel hebben verbruikt. Ze ontvangen nu pas een bericht als ze meer dan 100 procent van hun databundel hebben verbruikt. Daarnaast klopt de Vodafone-app niet: daarin staat aangegeven dat ze minder data hebben verbruikt dan daadwerkelijk verbruikt is.
Vodafone heeft vooralsnog geen oplossing voor het probleem, waarvan software de oorzaak zou zijn. De provider betaalt wel voor de (buitenbundel)kosten tot het moment van het waarschuwings-sms'je. Daarna worden extra kosten voor dataverbruik buiten de bundel in rekening gebracht. Vodafone raadt haar klanten aan een andere app te downloaden die het dataverbruik wel goed registreert.