Bollywood gebruikt KaZaA als distributiekanaal
De Europese en Amerikaanse entertainment industrie probeert al jaren en tevergeefs KaZaA de kop in te drukken. In India pakt men het heel anders aan en wordt KaZaA juist verwelkomd als verkoopmedium en distributiekanaal.
De Indiase filmindustrie, beter bekend als Bollywood, gaat KaZaA gebruiken voor de distributie van zijn nieuwste films. Door gebruik te maken van KaZaA denkt Bollywood de kosten te kunnen verminderen en de opbrengsten per film te verhogen.
Voor het downloaden van de films moet een bedrag van 2,50 euro betaald worden. Het bestand kan eenmalig afgespeeld worden en is niet te kopiëren of te sharen.
Per jaar komen er zo'n 1000 films uit in Bollywood en met dertig miljoen Indiase internetgebruikers lijkt de samenwerking tussen Bllywood en KaZaA vruchtbaar. Al zal de filmindustrie pas op de lange termijn winst gaan maken. In 2010 verwacht men een omzet van 666 miljoen euro, terwijl men nu ongeveer 76 miljoen euro verlies draait op legale downloads.