Interessant:

T-Mobile sjoemelt met Algemene Voorwaarden

nieuws 18 december 2003 om 23:13

Consumentenorganisaties zijn de werkwijze van mobiele operator T-Mobile zat. Volgens hen moeten T-Mobile abonnees met onmiddellijke ingang hun contract kunnen opzeggen. De opzegtermijn is met een maand verlengd.

Per 22 december past T-Mobile zijn Algemene Voorwaarden aan, op zich weinig bijzonders. Maar doordat de opzegtermijn drie maanden wordt, voorheen twee maanden, willen veel klanten uit principe hun contract verbreken. Maar T-Mobile weigert deze klanten te laten gaan.

Maar de Nationale Ombudsman, tv programma Ook Dat Nog en de Consumentenbond vinden dat T-Mobile de contracten wel degelijk moet ontbinden. 'Als nieuwe algemene voorwaarden nadelig zijn voor de consument moet die een onmiddellijke ontbinding van het contract kunnen eisen.'

T-Mobile begrijpt de ophef uiteraard niet en vindt dat een opzegtermijn van drie maanden marktconform is. Maar feit blijft dat de nieuwe voorwaarden nadelig zijn voor bestaande klanten. Daarom heeft T-Mobile besloten de opzegtermijn van twee maanden te blijven hanteren voor bestaande klanten die dit wensen.

Dit gaat Ook Dat Nog niet ver genoeg, die vindt dat alle bestaande klanten een dergelijk aanbod moeten krijgen. T-Mobile vindt dit te ver gaan en blijft erbij dat men erom moet vragen.

WebWereld