Cola denkt ook te kunnen verdienen aan MP3s
Op het internet wordt het wiel meerdere keren uitgevonden. Vooral op het gebied van legale MP3 aanbieders dringt zich de ene na de andere aanbieder op. Dit maal is het frisdrank gigant Coca Cola die een verwoede poging waagt.
Voor de verandering wordt de dienst in Groot-Brittannië gelanceerd. Via myCoke Music zullen meer dan een kwart miljoen nummers van ongeveer 8.500 artiesten te downloaden zijn.
Voor het online muziekaanbod werkt Coca Cola samen met mP3 gigant OD2, uit Groot-Brittannië.
Per nummer zal de consument anderhalve euro moeten betalen, zonder abonnementsverplichting.
Coca Cola's grootste concurrent Pepsi bood al langer MP3's aan, in samenwerking met marktleider Apple iTunes. Het is opmerkelijk te noemen dat zoveel verschillende bedrijfstakken zich storten op legale MP3's. Op zich maakt men weinig winst met de verkoop van MP3's, maar vooral de verkoop van MP3 spelers lijkt voor winst te zorgen. En voorlopig is het alleen Apple die goed boert met de iPod MP3 speler en iTunes.
Voorlopig kunnen alleen de Britten genieten van Coca Cola MP3'tjes. In Nederland bieden Chello, Tiscali en Planet legale MP3's aan van genoemde OD2.