Cisco draait Flip de nek om
Cisco reorganiseert de afdeling consumentenproducten met als gevolg dat de Flip Mino-camcorders het loodje leggen; wel blijft Cisco het online delen van Flip-video's ondersteunen.
In maart 2009 kocht Cisco Pure Digital Technologies, de makers van de Flip Mino-camcorders, voor een bedrag van 590 miljoen dollar (zo'n 412 miljoen euro). Cisco zei toen "uit te willen breiden in de mediawereld en in te zetten op visueel netwerken". De overname kwam al twee jaar nadat Pure Digital de eerste Flip-camcorder had geintroduceerd, die een verkoopsucces werd.
Succes is daarna echter achterwege gebleven, dus nu heeft Cisco besloten de afdeling die Flip-camcorders maakt helemaal te sluiten. Cisco ziet het zelfs niet zitten om het Flip-merk weer te verkopen, dus dat verdwijnt waarschijnlijk van de markt. Dat was dus een goed besteedde 412 miljoen van Cisco.
Cisco zal verder ook gaan bezuinigen op de afdeling consumer home videoconferencing. Het bedrijf gaat de focus meer richten op de afdeling Home Networking (onderdeel daarvan is WiFi-routerfabrikant Linksys die Cisco in 2003 overnam), die onder andere WiFi-routers op de markt brengt.