T-Mobile kent zichzelf prestigieuze award toe
Nadat T-Mobile eerder deze week Orange beschuldigde van het maken van 'feitelijk onjuiste' reclame, heeft Orange een foutje kunnen ontdekken in een radiocommercial van T-Mobile.
T-Mobile beweert in die radiocommercial namelijk dat het voor de derde keer de Nationale Contact Center Award gewonnen heeft, een award voor de beste telefonische helpdesk. Dit is niet waar, volgens Orange. Orange bleek gelijk te hebben, T-Mobile liet het radiospotje van de lucht halen.
T-Mobile stond weliswaar in de top drie van de uitslag van de Nationale Contact Center Award, maar Orange stond nog altijd boven T-Mobile op de tweede plek.
T-Mobile erkent de radiospot opgenomen te hebben, voordat de uitslag bekend was. Nu de uitslag bekend is wordt de spot niet gebruikt.
Dit probleem tussen T-Mobile en Orange lijkt vrij soepel opgelost te zijn. Maar over de klacht die T-Mobile bij de Reclame Code Commissie indiende, naar aanleiding van de 'feitelijk onjuiste' reclamecampagne van Orange, is niet veel bekend geworden.