Telfort introduceert 100% Pin Only beleid
Om de veiligheid voor haar klanten en voor haar eigen personeel te vergroten, introduceert Telfort vandaag als eerste Nederlandse retailketen een landelijk 100% Pin Only beleid.
Dit betekent dat je vanaf april 2010 alleen nog met je pinpas bij Telfort-winkels kan betalen; contante betalingen zijn per die datum niet meer mogelijk in de Telfort-winkels. De uitrol van het nieuwe beleid vindt in twee fasen plaats. Per vandaag geldt het beleid in 18 Telfort winkels. Per april 2010 is het 100% Pin Only beleid ingevoerd in alle Telfort winkels.
Telfort biedt met dit eenduidige beleid enerzijds veiligheid voor de klant, die altijd zorgeloos en snel kan betalen. Doordat er geen geld meer in de kas aanwezig is, waarborgt Telfort tevens veiligheid voor zichzelf. Daarnaast levert het beleid een tijdwinst op, die Telfort kan blijven doorvertalen in voordelige prijzen voor haar klanten.
Telfort heeft het nieuwe beleid uitvoerig getest tijdens drie pilots. Jimmy Wind, Directeur Sales Telfort, legt uit: "Onze klanten reageerden erg positief op het 100% Pin Only beleid. Dat gaf voor ons de doorslag om dit in te voeren". Hij vervolgt: "Een Pin Only beleid past goed bij de producten die wij verkopen. Vaak zijn de bijbehorende toestellen die wij leveren gratis. Bovendien is het bij het afsluiten van een mobiel abonnement gebruikelijk om 1 cent te pinnen, ter controle. We breiden deze aanpak nu verder uit."
Het aantal pinbetalingen in Nederland neemt toe. Jimmy Wind: "De klant vindt dit veilig en gemakkelijk. En wij ook. Het houden van contant geld brengt een risico met zich mee voor onze klanten en voor onszelf. Een 100% Pin Only beleid levert dus een groot voordeel op".
portablegear.nl