BlackBerry Passport: 200.000 verkocht
Ondanks verschillende negatieve recensies verloopt de verkoop van de BlackBerry Passport zeer goed. In de eerste twee dagen na de release werd het toestel 200.000 keer verkocht, en dat was meer dan BlackBerry had verwacht.
Omdat de vraag naar de BlackBerry Passport het aanbod overtrof, is het toestel nu moeilijk leverbaar. Volgens BlackBerry CEO John Chen is dat echter een goed teken, omdat dat betekent dat het toestel populair is. De Passport werd in de eerste twee dagen na de release 200.000 keer verkocht - ondanks zeer kritische recensies. Het opmerkelijke vierkante toestel was binnen zes uur uitverkocht op de BlackBerry-website en binnen tien uur op Amazon.com.
De Passport is een smartphone die speciaal is ontworpen voor zakelijke gebruikers die hun telefoon gebruiken voor het schrijven van e-mails, het bestuderen van spreadsheets en het lezen van documenten. BlackBerry brengt de Passport dan ook aan de man als een 'business-tool' en neemt afstand van de smartphone als een 'entertainment portal'. Opvallend aan de Passport is vooral het vierkante design, met een vierkant 4,5-inch touchdisplay (met een ongebruikelijke resolutie van 1.440 x 1.440 pixels) en een fysiek drie-regelig qwerty-toetsenbord.
Het initiële succes van de BlackBerry Passport is, na jaren van tegenslag, een opsteker voor BlackBerry. Volgens data van Bloomberg verkocht BlackBerry vorig jaar 13,7 miljoen smartphone, waar dat er in 2010 nog 52,3 miljoen waren.
Gerelateerd producten
Gerelateerd nieuws
- BlackBerry's resultaten slechter dan slecht
- Top 10 smartphones van 2014
- BlackBerry steekt miljarden in technologisch onderzoek
- BlackBerry Passport officieel geintroduceerd