Huawei Ascend P7: 1 miljoen verkocht
Huawei heeft, een maand na de lancering, reeds 1 miljoen exemplaren van de Huawei Ascend P7 - haar nieuwe vlaggenschip-smartphone - verkocht. De Chinezen hopen binnen een jaar 10 miljoen van de P7 te hebben verkocht.
De Huawei Ascend P6, de voorganger van de Huawei Ascend P7, is sinds 2013 4 miljoen keer verkocht. Met de P7 stelt Huawei hogere verkoopdelen: zij hopen het toestel binnen een jaar meer dan 10 miljoen keer te verkopen. Huawei doet daarom ook veel aan promotie: het werd recentelijk de shirtsponsor van voetbalclub Paris Saint German en het sloot een partnerovereenkomst met Ajax en de Amsterdam ArenA. Huawei ziet verder veel potentie in opkomende markten als Indonesië, maar daarnaast winnen de Chinese smartphones de laatste maanden ook in Nederland veel aan populariteit.
De Ascend P7 is met een dikte van slechts 6,5 millimeter op dit moment een van de dunste 4G-smartphone op de markt. Verder is het toestel uitgerust met een 2.500 mAh accu en is het voorzien van allerlei slimme toepassingen om de deze zo zuinig mogelijk te laten zijn. Zo kunnen met behulp van de 'power saving management modus' apps worden uitgeschakeld die op dat moment niet worden gebruikt. Ook kan de 'super power saving modus' worden ingeschakeld waarbij het licht wordt gedimd en enkel de noodzakelijke basisfuncties actief blijven.
De Huawei Ascend P7 is Nederland verkrijgbaar voor een adviesprijs van 399 euro.
Gerelateerd producten
Gerelateerd nieuws
- Huawei Ascend P8 verschijnt in april
- Huawei wint aan populariteit in Nederland
- Huawei wordt sponsor van Ajax
- Huawei wordt shirtsponsor van Paris Saint Germain