Belgische telecombedrijf Euphony shirtsponsor Willem II
Het Belgische telecombedrijf Euphony is komend seizoen hoofd- en shirtsponsor van de Tilburgse voetbalclub Willem II. Euphony wil hiermee meer voet aan de grond krijgen in de Nederlandse telecommarkt.
Willem II promoveerde vorig seizoen terug naar de Eredivisie, nadat het een jaar in de Eerste Divisie was uitgekomen. De voetbalclub uit Tilburg en Euphony hebben een driejarige samenwerking aangegaan en zeggen "de intentie te hebben die ook daarna voort te zetten". Over de hoogte van het bedrag dat aan het hoofdsponsorschap is verbonden doen beide partijen geen uitspraak. Euphony is ook hoofdsponsor van de Belgische voetbalclub Racing Genk.
Euphony zegt als doel te hebben "haar activiteiten op de Nederlandse markt verder uit te breiden en ziet in Willem II een prima partij om dit te verwezenlijken". "Wij hebben ervaring opgedaan in België waar we 10 jaar geleden bij KRC Genk op bescheiden schaal zijn gestart met sponsoring. Een gezamenlijke inspanning heeft er toe geleid dat wij ook bij die club inmiddels hoofdsponsor zijn. Een dergelijk scenario hebben wij ook met Willem II voor ogen", aldus Frank van de Wege, CEO Euphony Benelux.
Voetbalclubs zijn populair bij telecombedrijven: in België heeft Club Brugge een partnership met Belgacom en in Nederland sponsorde sim-only-aanbieder Simpel vorig seizoen FC Utrecht en Vitesse.
Gerelateerd nieuws
- Telecombedrijf Euphony failliet
- Euphony aan rand faillissement
- Youfone tot einde seizoen shirtsponsor Vitesse
- België krijgt Belgacom League
- Belgacom en Club Brugge sluiten partnership
- Simpel ook hoofdsponsor Vitesse
- Simpel hoofdsponsor FC Utrecht