HTC strikt acteur Robert Downey Jr.
HTC heeft acteur Robert Downey Jr. (vooral bekend van zijn rollen in Iron Man en Sherlock Holmes) gestrikt voor een 2-jarige reclamecampagne. HTC legt 12 miljoen dollar (ruim 9 miljoen euro) voor het marketingplan neer.
Robert Downey Jr. zal HTC alleen promoten als zichzelf en niet als de karakters die hij in de films speelt. Je zal dus niet Iron Man of Sherlock Holmes de HTC One zien aanprijzen. Downey Jr. krijgt naar verluidt "de eindzeggenschap over alle creatieve elementen" (wat dat ook precies mag betekenen) en waarschijnlijk zal hij in HTC-reclame op televisie, in bladen en op billboards te zien zijn.
HTC nam in maart dit jaar afscheid van haar reclameslogan 'quietly brillant'. Het Taiwanese bedrijf zei toen niet meer 'stilletjes', maar luidkeels en duidelijker gaan adverteren voor haar innovatieve producten. 'Quietly brilliant' was sinds 2009 HTC's belangrijkste reclamelijn. Daarvoor, tussen 2006 en 2009, gebruikten de Taiwanezen de slogans 'smart mobility' en simpelweg 'innovation'. Ook was er nog de enigszins onbegrijpelijke 'HTC You'-campagne.
Het digitale marketingbudget van HTC stijgt in 2013 ten opzichte van vorig jaar met maar liefst 250 procent. Het budget voor marketing in traditionele media gaat eveneens fors omhoog met 100 procent. Eerder strikten HTC's concurrenten andere acteurs, muzikanten en sporten voor reclames, zoals Maria Sharapova (Sony Ericsson, later Samsung), Rihanna (Nokia), David Beckham (Motorola, later Samsung), Megan Fox (Motorola) en Alicia Keys (BlackBerry).
Gerelateerd producten
Gerelateerd nieuws
- Arnold Schwarzenegger in mobiele game Mobile Strike
- HTC excuseert zich voor slechte resultaten
- HTC start Change-reclamecampagne met Robert Downey Jr.
- HTC neemt afscheid van quietly brilliant-slogan
- BlackBerry doet het met Alicia Keys
- Maria Sharapova promoot Samsung Galaxy S3
- Samsung strikt David Beckham
- Megan Fox doet het met Motorola
- Rihanna promoot Nokia X6