ABN AMRO: lid worden via selfie

Vanaf deze week is het mogelijk via een smartphone klant te worden bij ABN AMRO. Voor identificatie vraagt de bank om foto's van het identiteitsbewijs, een portretfoto, een 'selfie', en een betaling via iDEAL van € 0,01.

Frans Woelders, algemeen directeur Retail Banking: "We zien het gebruik van de mobiel onder onze klanten met de dag toenemen. Daarom bieden wij nu ook de mogelijkheid om met je mobiel klant te worden. Klant worden via de mobiel is snel en efficiënt. De klant hoeft hiervoor niet meer naar kantoor."

ABN AMRO: ABN AMRO-app met creditcardgegevens

ABN AMRO heeft de methode de afgelopen tijd samen met klanten getest binnen het Usability Lab van de bank en een pilot gedaan op zes ABN AMRO kantoren in Nederland. De bank blijft investeren in innovatieve manieren om klanten sneller en beter te bedienen.

De Mobiel Bankieren App wordt inmiddels 57 miljoen keer per maand gebruikt. Sinds september 2015 zijn ook creditcardgegevens beschikbaar via de app.  Eerder dit jaar introduceerde ABN AMRO iDEAL Betalingen via de app en gepersonaliseerde pinbetalingen.

ABN AMRO

Gerelateerd nieuws

Volgend en vorig nieuwsbericht