Zakelijk portfolio Vodafone krijgt vorm
Het zakelijk portfolio van Vodafone begint steeds meer vorm te krijgen. In januari maakte Vodafone Nederland bekend The Network Factory B.V. (TNF) over te hebben genomen.
Beide bedrijven bundelen hun mogelijkheden om geïntegreerde breedbanddiensten voor spraak- en datacommunicatie op mobiele én vaste netwerken aan te bieden aan zakelijke klanten. De overname paste in de Mobile Plus strategie van Vodafone, waarmee het bedrijf zijn zakelijke portfolio op de markt zet.
Vodafone richtte in januari een aparte bedrijfsunit op voor zakelijke klanten en een unit voor consumenten, waarmee nog beter op klantbehoeften kon worden ingespeeld. Op de zakelijke markt deed Vodafone Nederland dit jaar ook veel investingeren, waaronder de introductie van Vodafone Wireless Office, een pakket waarmee de mobiele telefoon meer functies krijgt van een vaste telefoon.
In de Vodafone Mobile Plus strategie staat mobiele communicatie centraal, met toevoeging van vaste spraak- en datacommunicatie waar nodig. Klanten zien graag al hun communicatiebehoeften door één strategische partner beheerd worden. De strategische overname van TNF was een van de volgende stappen om aan deze behoefte van klanten te voldoen.
Vodafone kon door de overname van TNF ook op basis van breedbandtechnologie volledig beheerde IP-oplossingen aanbieden aan zakelijke klanten. TNF is als zelfstandige unit binnen Vodafone Libertel N.V. blijven opereren en zodoende zijn eigen merknaam blijven voeren. Het zakelijk portfolio van Vodafone begint dus een steeds duidelijker en sterker profiel aan te nemen.