Tabletverkoop blijft afnemen

Researchfirma IDC voorspelt dat de wereldwijde verkoop van tablets en 2-in-1-devices in 2015 een totaal van 221,8 miljoen bereikt, 3,8 procent minder dan in 2014.

De nieuwe voorspelling volgt na twee kwartalen met afnemende verkopen en is een revisie van een voorgaande verwachting, waarin een verkoop van 234,5 miljoen en een jaarlijkse groei van 2,1 procent in het tabletsegment werd voorspeld. IDC verwacht dat de tabletverkoop in 2015 in zijn geheel krimpt, maar ziet nog wel enkele segmenten in deze markt die sterk kunnen groeien. Nu maken 3G/4G-tablets en hybride 2-in-1-devices nog slechts een klein deel uit van de tabletmarkt, maar IDC denkt dat deze segmenten wel zullen toenoemen, in tegenstelling tot het segment met WiFi-only tablets.

Tot slot meldt IDC dat ook het aandeel van tablets met een klein display zal afnemen: de verwachting is dat het aandeel van deze tablets in de markt zal dalen van 64 procent in 2015 na 58 procent in 2015, en in 2019 verder onder de 50 procent zal zakken. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt door de opkomst en populariteit van phablets: bezitters van een smartphone met een groot display (phablet) hebben meestal geen behoefte meer aan een tablet met een klein display.

Huawei MediaPad X2

Cellular-news

Gerelateerd nieuws

Volgend en vorig nieuwsbericht