Wearables veroveren Nederlandse markt

Over geheel 2014 wordt de omzet van de Nederlandse wearable-markt geschat op € 105,3 miljoen, een stijging van maar liefst 111 procent ten opzichte van 2013. Dat blijkt uit onderzoek van Samsung.

Een conclusie van Samsung uit het onderzoek is dat 2014 het jaar is dat draagbare technologie "doorbreekt voor algemeen gebruik". Op basis van verkoopcijfers uit 2013 en 2014, wordt verwacht dat de markt voor wearables in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje en Nederland tot het einde van dit jaar € 1,16 miljard omzet bedraagt. In Nederland wordt de meeste groei verwacht in smartwatches, met een groeiverwachting van bijna 600 procent (594%) ten opzichte van 2013 en een geschatte waarde van € 26,6 miljoen in 2014. De (belachelijke) hoge groeipercentage ten opzichte van voorgaande jaren zijn niet verrassend, aangezien er toen nog helemaal geen wearables op de markt waren.

"De markt voor wearables is in de afgelopen 12 tot 18 maanden geëxplodeerd, mede dankzij interessante en innovatieve producten. Nu de voordelen van draagbare technologie kenbaarder worden, zien we de verkopen binnen de sector groeien", aldus Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Nederland. "Bij Samsung streven we ernaar om producten te maken die het leven makkelijker en leuker maken. Nog dit jaar introduceren we daarom de Gear S, de sport-wearable met stand alone-functie. Deze volgende generatie wearable kan via een SIM-kaart aan het netwerk worden gekoppeld. Met de Gear S verwachten we verdere groei en innovatie te realiseren in de wearable-markt."

Samsung Gear S smartwatch

portablegear.nl

Gerelateerd producten

Volgend en vorig nieuwsbericht