HTC neemt afscheid van quietly brilliant-slogan

HTC neemt afscheid van haar reclameslogan 'quietly brillant'. Het Taiwanese bedrijf wil meer 'stilletjes', maar luidkeels en duidelijker gaan adverteren voor haar innovatieve producten.

Mr. Ho, HTC's derde marketing-directeur in minder dan twee jaar, zei in een interview met de Wall Street Journal: "Wij [HTC red.] hebben veel innovaties gedaan, maar we zijn niet opvallend en duidelijk genoeg geweest". De nieuwe (reclame)benadering zal volgens Mr. Ho opvallender zijn. Daarbij hoort afscheid van de 'bescheiden' reclameslogan 'quietly brilliant'.

'Quietly brilliant' was sinds 2009 HTC's belangrijkste reclamelijn. Daarvoor, tussen 2006 en 2009, gebruikten de Taiwanezen de slogans 'smart mobility' en simpelweg 'innovation'. Ook was er nog de enigszins onbegrijpelijke 'HTC You'-campagne.

Volgens Mr. Ho besteed HTC dit jaar een groot deel van haar budget aan marketing. Het digitale marketingbudget stijgt in 2013 ten opzichte van vorig jaar met maar liefst 250 procent. Het budget voor marketing in traditionele media gaat eveneens fors omhoog met 100 procent.

Tot slot bevestigde Mr. Ho dat het uitstel van de lancering van de HTC One te wijten is aan onvoldoende cameramodules.

HTC One

Wall Street Journal

Gerelateerd producten

Gerelateerd nieuws

Volgend en vorig nieuwsbericht