iPad-krant The Daily opgeheven
Uitgever News Corp. van mediamagnaat Rupert Murdoch stopt - na nog geen twee jaar - definitief met de 'The Daily', een exclusieve krant voor de iPad.
The Daily werd begin 2011 met veel tamtam opgericht: er werkten in eerste instantie maar liefst 100 redacteurs en de ontwikkeling zou Murdoch ruim 36 miljoen euro hebben gekost. Afgelopen juli werd echter reeds duidelijk dat The Daily enkel geld kostte: het digitale magazine zou zo'n 30 miljoen dollar (25 miljoen euro) verlies per jaar lijden.
Om kosten te besparen ging The Daily reeds 'herstructeren' (lees: bezuinigen), maar ook dat zet geen zoden aan de dijk. Murdoch heeft daarom nu maar besloten helemaal op te houden met de exclusieve iPad-krant: 15 december verschijnt de laatste editie.
The Daily: exclusieve iPad-krant ten einde
Gerelateerd nieuws
- Zondagseditie Telegraaf retourneert als digitale editie
- Vernieuwde iPad-app van De Telegraaf
- iPad-krant The Daily op rand van de afgrond
- The Daily: exclusieve iPad-krant