KPN richt zich met AY YILDIZ op Turkse bellers

Op 25 september lanceert KPN in Nederland een nieuw merk, speciaal gericht op de Turkse beller. Het merk, AY YILDIZ, biedt bijzondere tarieven voor bellen naar Turkije met een prepay-kaart, maar ook voor onderling bellen met andere AY YILDIZ klanten in Nederland. De communicatie tussen de klant en KPN vindt, indien gewenst, volledig in het Turks plaats.

AY YILDIZ klanten bellen voor 17 cent per minuut naar Turkije. Onderling bellen kost standaard 7 cent per minuut. SMS berichten kosten tenslotte 15 cent per bericht. AY YILDIZ is naast de traditionele verkooppunten, zoals bijvoorbeeld de Primafoon, ook verkrijgbaar bij belhuizen, moskeeën en Turkse winkels.

Marco Visser, directeur KPN Mobiel Nederland, legt uit: “met de introductie van AY YILDIZ geeft KPN verder invulling aan zijn multibrand- en segmenteringstrategie. Wij willen namelijk meer op maat gemaakte aanbiedingen ontwikkelen voor specifieke marktsegmenten en daarmee in de behoeftes van specifieke doelgroepen voorzien. AY YILDIZ voorziet in een behoefte van de Turkse gemeenschap, namelijk ‘Goedkoop bellen met familie en vrienden’. Zo hebben we al eerder Simyo als het ‘no-nonsense’ merk geïntroduceerd en Hi als het jongerenmerk bij uitstek”.

Eerder is AY YILDIZ al geïntroduceerd in Duitsland (E-Plus) en België (BASE).

Volgend en vorig nieuwsbericht